Tuesday 29 May 2012

halal oh halal



sebelum ni mesti kita ragu ragu kan dengan status halal bahan kering kat pasaraya tu... aku pun same... selalu kalo nak beli..bapak aku mesti tengok dulu... halal dia mesti halal jakim and selain dari halal tu.. confirm kene rejct dengan dia... hahahahha... mesti korang tertanya tanya kan kenapa tibe tibe aku tulis isu halal pulak kan... heheheh... takde lerr.. sebenarnye... aku ni teringin nak makan cheese tart... nak buat sendiri...kalau beli... pokai lah aku..dapat makan sikit jek.. kalau buatkan family aku boleh join sekaki... hehehehe... tapi tu lah... aku pun meround dekat bandar google tu...cari resepi.. dah jumpa..aku terfikir guna cheese apa eakk... takkan lah mozarella pulak... habis bergetah lah tart aku tu... aku search lagii.. sekali ada blog ni mention jenama philadelphia.. kata nya halal... tapi aku still ragu ragu yelah... halal ni..bukan kite boleh percaya sangatkan.. so aku berusaha cari cheese tu kat pasaraya... aku jumpa..then tengok halal luar negara... aku pun ragu ragu lagi... bila dah jadik macam ni.. aku buka lah laman web ni dan ni.. saja buat refer... alhamdulillah... cheese tu halal sebab logo halal nye tu pun diiktiraf oleh jakim... so lepas ni aku tak ragu ragu lah nak beli cheese tu... so kat sini aku dapat manfaat... supaya berhati hati pilih bahan.. jangan pakai bedal.. kang tak pasal kene telan air tanah... kui kui... selain bahan makanan... bahan lain pun kene amek kira...shampu, sabun, ubat gigi, alat solek... and banyak lah.. korang boleh lah tengok kat laman web tu... kalau aku cerita kat korang 5 kali jumaat tak habis... 


:: as muslim.. kena bijak pilih bahan gunaan harian.. lagi pun... baik untuk diri kita luar dengan dalam...kan... ?

bubye...

wasalam...

No comments:

Post a Comment