Wednesday 30 May 2012

ibu ohhh... ibu


jangan sambung title.... bukan nak kawen lah... lambat lagi... hehehehehe.... bru jewk nak genap 17 bulan dpn ni... hhehehe... harini... aku boring... so aku bukak youtube..nak dgr lagu... maklomlah.. bile pakai laptop abang aku... mesti aku bukak radio or youtube.. kat dlm lappy dia takda lagu.. so aku bukak lagu maher zain... tajuk dia number one for me,... tibe tibe teringat pulak kat ibu aku tu... yelah... aku mak takde.. mama takde.. mummy takde... ma ke hape ke..memng takde... yang aku ade..ibu... ibu aku tu ibu kandung akulah... bukannye ibu org lain... so aku pon ikot nyanyi walaupun... hujan turun secara tibe tibe.... aku nyanyi sampai lah air mata aku bergenang.. sebab aku ni anak dia yang nakal... yang tak suka dengar cakap... and banyak lah.. nak masuk 17 tahun pun.. aku ni... suke letak kepala kat atas riba ibu.... asal pening kepala aku suroh mak aku picitkan... banyak lah.. sampai ibu bising... sebab aku suka menempel kat dia... maklom lah... tahun depan and depan belum tentu dapat peluang macam ni.... kalau boleh final year untuk aku jadik pelajar pakai kain biru ni... aku nak buat semua sekali... dengan family.. kawan kawan.... hahhahaa... 

sorry yep hari ni entry aku memang nak buat panjang... sebab nak cerita pasal ibu aku.... ibu aku ni.... bukanlah seorang keturunan raja ke... anak orang berada ke... dia cuma seorang rakyat biasa... yang pada mata aku... lagi tinggi dari semua orang... dia bekerja sebagai account assistance kat sebuah kilang kat kluang... aku membasar dengan hasil titik peluh dia dengan ayah... kalau nak tawu... dia seorang ibu yang sangat rajin.... dia tak pernah penat layan kerenah aku yang teramatlah mengada ngada... dia juga.. tahu... dalam 2 orang anak anak dia..aku lah yang paling cerewet bila shopping.. and setiap kali pergi shopping untuk beli keperluan aku... dia akan pastikan... mall yg nak diterjah tu... mesti tepat dengan pilihan aku... sebab kalau tak... aku takkan beli apa apa pun kat situ... walaupun orang kata kat situ banyak pilihan.... mak aku jugak tawu.. sikap aku... yang baran... semestinya.. kalau aku tengah moody dia tak banyak layan aku... sebab... paling paling nanti dia kene marah dengan aku... kadang kadang aku pelik lah,, kenapa lah aku suka baran tak menentu... yang lain tu.. ibu aku tu cukup penyabar.. sikap tu yang aku kagum.. dia sangat tenang... bayangkan.. ada family tu kutuk arwah atok aku... cakap arwah atok aku 'keling rambut kerinting' mak aku diam je... dia kata... let it whatever they want to say... just let it... be patient... don't get mad...


pesan ibu :
  • kurangkan sikap baran... ' you know right who will be happy if you being mad ? its syaitan right ?! so ?? who make you being mad,,, just let it... because... who made it is a friend with syaitan.. '
  • sabar dengan kerenah orang...
  • belajar rajin rajin... never look back to see the past.. your failed is not because you're fool.. its because... you're not perform...and bit lazy 
  • tolong kemas bilik tidur tu ! hahahaha... kalau tikus masuk confirm tak jumpa jalan keluar....

:::>  aku nak upload gambar mak aku... dkat lappy ni takde pulak... apa apa pun.. i love herr..... ! i will do  everything for her...and i never give other person hurt her... if they dare.... they will know... who i am... !!

No comments:

Post a Comment